Koç Üniversitesi öğrencilerinin yüzde 60’ı Rumeli Feneri Kampusu ve Batı Kampusunda bulunan yurt binalarımızda kalıyor. Öğrencilerimizin yurtlarımızı tercih nedenleri arasında, yurt binalarımızın fakültelere olan yakınlığı, ders çalışma koşulları, sağladığı sosyal yaşam olanakları ve güvenliği gelmektedir. Bundan sonra eviniz olacak Koç Üniversitesi yurtlarında yaşam, öğrencilerimizin akademik ve sosyal hayatlarını desteklemeye yönelik olarak tasarlanmıştır.

Öğrencilerimizin yeni ‘evleri’ olan yurtlarımızda rahat ve keyifli şekilde yaşayabilmeleri için çalışıyoruz. O yüzden ‘yurtlarımıza hoş geldiniz’ demek yerine, ‘evinize hoş geldiniz’ diyoruz!

Yatak kapasitemiz

2020 – 2021 eğitim yılı Güz Dönemi itibariyle Koç Üniversitesi yurtları, Ana Kampüs içindeki yurt binalarında 1.536, Batı Kampüs yurt binalarında 1.153 kişilik olmak üzere toplam 2.689 yatak kapasitesine sahiptir. Rumeli Fener Kampüsü’nde yurt binalarında çoğunlukla ortak banyolu olarak bir üç ve dört kişilik ve az sayıda banyolu olarak bir, üç ve dört kişilik; Batı Kampüs yurt binalarında ise ortak banyolu olarak bir, üç ve dört kişilik oda tercihlerimiz bulunmaktadır.

Yurt olanaklarımız

Yurt binalarımızda merkezi ısıtma ve kesintisiz sıcak su imkânı mevcuttur. Ana Kampüs yurt binalarımızda mutfak ve çamaşırhaneler; Batı Kampüs yurt binalarımızda ise çamaşırhaneler ve büyük ortak bir mutfak, öğrencilerimizin kullanımına sunulmaktadır.

Her odada kişiye özel tahsis edilen yatak ve yatak koruyucu ile birlikte elbise dolabı, komodin, çalışma masası, sandalye, kitaplık, mini buzdolabı ve masa lambası bulunmaktadır. Odalarda sınırsız internet, kablolu TV bağlantısı ve telefon vardır. Her binada ortak kullanıma açık bilgisayar odası ve yazıcı bulunmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz mutfaklarda bulunan televizyonlarda kablolu yayını da izleyebilmektedirler.

Odalarda, ortak kullanım alanları olan dinlenme salonları ile WC ve banyolarda, hijyen koşullarına uygun olarak düzenli temizlik hizmeti sunulmaktadır.

Yurt ve Konaklama Direktörlüğü; yurt binalarından ve öğrencilerden sorumlu 25 personelin yanı sıra sağlık personeli, güvenlik görevlileri ve teknik ekip ile 7/24 kesintisiz hizmet vermektedir.

Yurt başvurusu

Koç Üniversitesi yurtlarına, üniversitemizde kayıtlı olan lisans öğrencileri başvuru yapabilmektedir. Yurtlarda kalmak üzere başvuruda bulunan öğrencilerimiz için planlama ve yerleştirme Yurt ve Konaklama Direktörlüğü tarafından yapılır. Başvurular her yıl Yurt ve Konaklama Direktörlüğünce belirlenen tarihler arasında Kayıt Kabul Direktörlüğü tarafından gönderilen şifre ile üniversitemizin internet sayfası üzerinden gerçekleştirilir.

Başvurunuzun kabulü için Yurt ve Konaklama Direktörlüğünce aşağıda istenen belgeler belirtilen tarihlerde eksiksiz olarak teslim edilmelidir.

Yurt başvurusu için takip edilecek işlem sırası;

1 – Yurtlara başvurunuzu yaparken http://dorms.ku.edu.tr/adresinden Öğrenci Yurdu Yönergesini dikkatle okumanızı ve işlemlerinizi buna göre yapmanızı öneririz.

2 – Yurt ön kayıt bedeli ödemenizi gerçekleştirmenizin ardından KUSIS üzerinde yurt başvurusu yapmanız mümkün olacaktır. Yurt Başvuru Formunuz ön kayıt bedeli ödemenizi yaptıktan en geç iki gün sonra KUSIS üzerinde To Do List’inizde yer alacaktır. (Yurt bursu olan öğrenciler bu ödemeden muaftır.)

Kayıt Kabul Direktörlüğü’nden size gönderilen şifre ile kusis.ku.edu.tr adresinde “STUDENT CENTER > TO DO LIST” sekmesi altında bulunan ‘2020 – 2021 Academic Year Dorm Appl. Form’ formunu seçerek doldurunuz.

3 – ‘Kaydet’ seçeneğini tıkladıktan sonra formun çıktısını alarak imzalayınız, imzalı formu yurt girişiniz sırasında Yurt ve Konaklama Direktörlüğü’ne teslim ediniz.

4 – KUSIS sistemi üzerinden gerçekleştireceğiniz yurt başvurunuz, 2020 – 2021 eğitim yılını kapsayacaktır. Tüm yeni girişli öğrencilerimize, adres kriterine göre yurt imkânı sağlanacaktır (ÖSYM’ye beyan edilen adreslerine göre).

5 – Yurt başvurusu yapacak ücretli öğrenciler arasında sadece ÖSYM’ye beyan edilen adresleri değişmiş olanlardan;

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi,
  • Yerleşim yeri bilgisini içeren Nüfus Kayıt Örneği,
  • Ebeveynlere ait ilgili adresi içeren elektrik, su, doğalgaz, telefon faturalarından (Yurt Komisyonuna sunulmak üzere) herhangi ikisini iletmeleri istenmektedir.

6 – Belirtilen belgeler en geç 06 Eylül 2020 Pazar gününe kadar, https://new-trackit.ku.edu.tr/ linkinden “Adres Değişim Bildirimi” başlığından track-it açılarak iletilmelidir. Bu tarihten sonra yapılacak öğrenci başvuruları yedek listeden değerlendirilecektir. Posta, faks ve kargo ile iletilen belgeler değerlendirilmeye alınmayacaktır.

Mali konular

1 – Kayıt dönemi olan 31 Ağustos – 06 Eylül 2020tarihleri arasında, Yurt başvurusu yapacak yeni öğrenciler,  3.000 TL Yurt ön kayıt bedeli ile (Tam burslu olup yurt bursu hakkı olan öğrenciler bu ödemeden muaftır.), 400 TL depozito bedelini belirtilen tarihler arasında yatırırlar. (Anadolu Bursiyerleri hariç, tam burslu öğrenciler de bu depozito ödemesini yapmak zorundadır.) Yurt ön kayıt bedeli ödemenizi gerçekleştirmenizin ardından KUSIS üzerinde yurt başvurusu yapmanız mümkün olacaktır. Yurt Başvuru Formunuz ön kayıt bedeli ödemenizi yaptıktan en geç iki gün sonra KUSIS üzerinde To Do List’inizde yer alacaktır.

2 – 2020 Güz ve 2021 Bahar Dönemleri için yurt başvuru sonuçları 23 Eylül 2020 Çarşamba günü açıklanır.

3 – Yurt odaları açıklanan öğrenciler, 23 Eylül – 2 Ekim 2020 tarihleri arasında oda tiplerine göre 2020 Güz ve 2021 Bahar dönemleri için 3.000 TL Yurt Ön Kayıt Bedeli üzerindeki ücret farkını öderler. Ücret farkını ödemeden oda girişleriniz sırasında ibraz etmeniz gereken 2020 Güz – 2021 Bahar Dönemleri Yurt Sözleşmenizi KUSIS üzerinden almanız mümkün olmayacaktır. Bu nedenle yurt girişinizden en az iki gün önce yurt ücret farkı ödemenizi yapmış olmanız gerekmektedir. 2020 Güz – 2021 Bahar Dönemleri Yurt Sözleşmesini ibraz etmeyen öğrencilere oda giriş izni verilmez.

Taksitlendirme sistemi ile ilgili ayrıntıları aşağıda yer alan 8. Maddede Ödeme Seçenekleri başlığı altında görebilirsiniz. Yurt oda girişinin gerçekleştirilebilmesi için gerekli olan 2020 Güz – 2021 Bahar Dönemleri Yurt Sözleşmenizi KUSIS üzerinden alabilmeniz için taksit işlemlerinin yurt girişinizden en az iki gün önce tamamlanması ve Finans kuruluşlarından taksit onaylarının alınmış olması gerekmektedir.

4 – Yurt odasını ret ederek iptal etmek isteyen öğrenciler 23 – 24 Eylül 2020 tarihleri arasında KUSIS üzerinden STUDENT CENTER > TO DO LIST sekmelerini takip ederek, oda reddini yapabilirler. Atanan odasını reddeden öğrencilerin yurt hakları sona erer ve yurt ücretlerini kesintisiz olarak iade alırlar. Yurt oda ücret farkını ödememiş olmak, atanan odanın reddedildiği anlamını taşımaz. Oda ret işlemi mutlaka KUSIS üzerinde gerçekleştirilmelidir.

5 – Yurt odasını 24 Eylül 2020 tarihi ve sonrasında iptal etmek isteyen öğrencilerden barınma hizmeti aldığı aylar ve içinde bulunulan ayın ücretinin tamamı ve kalan aylara ait barınma hizmeti ücretinin %30’u alınır. Bu öğrencilere depozitoları ile peşin ödeme yapılan hallerde bu maddeye göre hesaplanacak ücret mahsup edilerek geriye kalan tutar bir ay içerisinde iade edilir ve öğrencilerin hizmet sunum taahhütnamesi fesh edilir.

6 – Yurt başvurusu yapan ve kendisine bir oda atanmayan öğrenciye, Yurt Ön Kayıt bedeli ve depozito bedeli geri ödenir.

7 – 2020 Güz dönemi sonunda çıkış yapacak öğrencilerimizin, 2020 Güz dönemi sonunda yayınlanacak duyurularda belirtilecek son çıkış tarihine kadar yurt çıkış işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

8 – Ödeme Seçenekleri:

Peşin veya taksitli olarak iki ödeme planı bulunmaktadır. Taksitli ödemeler Yapı Kredi Bankası ve Koçfinans aracılığıyla yapılabilir.

    8.1. Peşin Ödeme Seçeneği:

Yurt ücreti ve Depozito ödemelerinizi aşağıda bulunan anlaşmalı bankaların dilediğiniz ödeme kanallarından öğrencinin TC kimlik numarası ve öğrenci ID numarası ile yapabilirsiniz.

 

Anlaşmalı Bankalar İnternet Vezne     ATM
1-     Yapı ve Kredi
2-     Garanti
3-     İş Bankası
4-     Akbank X
5-     TEB

 

Yukarıda belirtildiği şekilde ödeme yapmayan öğrencilerimizin tahsilat bilgilerine ulaşılamayacak, yurt başvuru formları KUSIS üzerinde görülemeyecek ve yurt kayıt işlemleri sonuçlandırılamayacaktır.

Türkiye’de banka hesabı olmayan uluslararası öğrencilerimiz Yurt ücreti ve Depozito ödemelerini aşağıda bulunan banka hesap numaralarına, açıklama olarak Öğrenci ID numarası ve Öğrenci Ad – Soyad bilgilerini yazarak, yapabilirler. Ödemeleriniz ile ilgili bilgi için Mali İşler Direktörlüğü ile maliisler@ku.edu.tr adresi üzerinden iletişime geçebilirler.

TR110006701000000065959997 TL

TR310006701000000066030156 USD

TR740006701000000065288690 EUR

Yukarıda belirtildiği şekilde ödeme yapmayan öğrencilerimizin tahsilat bilgilerine ulaşılamayacak ve yurt kayıt işlemleri sonuçlandırılamayacaktır.

8.2. Taksitli Ödeme Seçeneği:

Taksitli ödemeler yalnızca aşağıda belirtilen finans kuruluşları aracılığıyla yapılabilmektedir.

Yapı Kredi Bankası hızlı başvuru kanallarından (şubeler, www.yapikredi.com.tr ve SMS) yurt başvurunuzu yapabilir, başvuru sonucunuzu birkaç dakika içinde öğrenebilirsiniz.)

Detaylı bilgi için http://dorms.ku.edu.tr/tr/announcements sayfamızda yer alan “Yapı Kredi Bankası Taksitli Eğitim Sistemi” dokümanını inceleyebilirsiniz.

Koçfinans, tüm kredi işlemlerini Koç Üniversitesi’ne özel olarak telefon ile gerçekleştirmektedir. BBaşvuru ve kredi kullanımı için 216 556 03 03 numaralı Müşteri Hizmetleri Hattını aramanız veya kukredi@kocfinans.com.tr e posta adresine irtibat bilgilerinizi göndermeniz yeterlidir. Kredi yetkilileri sizinle iletişime geçecek ve tüm işlemleriniz telefon ile şubeye gitmenize gerek kalmadan hızlıca tamamlanacaktır.

8.2.1. Taksitlendirmeye İlişkin Önemli Notlar:

  • Taksit ödemelerinin gerçekleşmesi için gerekli tutar karşılığının, ilgili ödeme gününde krediyi sağlayan finans kuruluşlarının belirteceği hesapta bulunması önem taşımaktadır. Finans kuruluşları tarafından belirtilen hesaba yatırılmayan bu tutarlara günlük faiz tahakkuk edebilecektir.
  • Taksitli ödeme seçeneğini tercih eden velilerimizin, işlemlerini Yapı Kredi Bankası veya Koçfinans kurumlarından sadece birisini tercih ederek yapmaları gerekmektedir. İki kurumdan da onay alınan durumlarda mükerrer ödeme oluşacaktır.
  • Bu kurumların iç değerlendirme süreçleri zaman alacağından ve taksitlendirme işleminizin oda ücreti ödeme dönemi olan 23 Eylül – 02 Ekim 2020 tarihleri arasında sonuçlanmış olması gerektiğinden, Yapı Kredi veya Koçfinans kurumlarından birisine en geç 22 Eylül 2020 tarihine kadar başvurulması önem arz etmektedir.

Yurt oda girişinin gerçekleştirilebilmesi için taksit işlemlerinin tamamlanması ve Finans kuruluşlarından taksit onaylarının alınmış olması gerekmektedir.

Yapı Kredi Bankası:

Müşteri İletişim Merkezi      444 0444

Fahriye Özer                       212 338 30 03 fahriye.ozer@yapikredi.com.tr

Esra Yalçın Aksoy              212 338 30 02 esra.aksoy2@yapikredi.com.tr

Gamze Güven Lütfüoğlu    212 338 30 14 gamze.guven@yapikredi.com.tr

Evrim Aygül                        212 338 30 04 evrim.aygul@yapikredi.com.tr

Ayşegül Bozar                    212 338 30 06 aysegul.bozar@yapikredi.com.tr

Gamze Aydın                     212 338 30 01 gamze.aydın2@yapikredi.com.tr

 

Koçfinans Müşteri Hizmetleri Telefon Bilgileri:

Başvuru ve kredi kullanımı için Müşteri Hizmetleri Hattı olan 216 556 03 03 numaralı telefonu arayabilir veya

kukredi@kocfinans.com.tr e posta adresine irtibat bilgilerinizi gönderebilirsiniz.

9 – Başvurular sırasında Yurt ve Konaklama Direktörlüğü’ne iletilecek belgeler

  1. Nüfus cüzdanı fotokopisi.
  2. Sağlık durumunun kurumda / yurtta kalmasına elverişli olduğunu belirten; Aile Hekimi, devlet veya üniversite hastanelerinden alınmış sağlık raporu.
  3. Adli sicil ve arşiv kaydı belgesi (e-devlet üzerinden kurum tipi’nin resmi olarak seçilmesi gerekmektedir. Kurum tipi “resmi” olarak seçilmediğinde sadece Adli Sicil Kaydı görüntülenmektedir ve bu belge yeterli değildir. Adli Arşiv Kaydı bilgisinin de yer alması için “resmi” seçeneğinden işlem yapmanız gerekmektedir.)

NOT: Sağlık durumunun kurumda kalmasına elverişli olduğunu belirten ve Aile Hekimi tarafından düzenlenen sağlık raporu, Adli sicil ve arşiv kaydı belgesini ve Nüfus Cüzdanı fotokopisini aşağıdaki link üzerinden ‘Kayıt Adımları’ bölümünde bulunan ‘Yurt Başvuru Formu ve Gerekli Belgeler’ alanından iletmeniz gerekmektedir.

https://registration.ku.edu.tr/

10 – Yurtlara yerleşme sırasında Yurt ve Konaklama Direktörlüğünde yapılacak işlemler

10.1. Öğrencilerimiz yurt girişi öncesinde, ücret farkını ödedikten sonra KUSIS sistemi üzerinden alabilecekleri Yurt Sözleşmesini, Islak imzalı bir şekilde Yurt ve Konaklama Direktörlüğü ofisine teslim ederek giriş işlemlerini tamamlar ve kapı kartlarını alırlar.

10.2. Teslim aldığınız odanızda tespit ettiğiniz hasar vb. var ise aynı gün içinde Yurt ve Konaklama Direktörlüğü’ne bildirmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde odanızda var olduğunu belirttiğiniz hasarlardan Yurt ve Konaklama Direktörlüğü sorumlu olmayacaktır.

Eğitim ve yurt yaşamınızda, başarı ve mutluluklar dileriz.

 

Yurt ve Konaklama Direktörlüğü

Daha  fazla bilgi için http://dorms.ku.edu.tr/  web sitemizi ziyaret edebilir, housing.ku.edu.tr  adresine e-posta gönderebilir ya da Rumeli Feneri Kampüsü için 0 212 338 33 77, Batı Kampus için 0 212 338 70 21 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.