Yurt ve Konaklama Direktörlüğü

Üniversitemiz tarafından sunulan barınma hizmetinin tâbi olduğu, Gençlik ve Spor Bakanlığının, 02.07.2020 tarihli, 31173 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmış olan Yükseköğrenim Kurumlarında Barınma Hizmetleri Yönetmeliği’nin 26. maddesinin, 8. fıkrası uyarınca, üniversitemiz tarafından ilgili kurum ve kuruluşların kişi ve toplum sağlığına ilişkin talimatları doğrultusunda sağlık ile ilgili tedbirlerin alınması gerekmektedir. Aynı yönetmeliğin 21. maddesinin ilk fıkrasının c bendinde ise kişinin toplu yerlerde yaşamaya engel olacak seviyede bulaşıcı hastalığı olmaması bir barınma şartı olarak düzenlenmiştir.

Anılan düzenlemeler çerçevesinde, yurtlarımızda barınacak öğrencilerden, barınmaya engel bir bulaşıcı hastalıkları olmadıklarını ispat etmeleri amacıyla, e-nabız uygulaması üzerinden oluşturulmuş, COVID-19 aşısı yaptırdıklarını gösterir aşı kartlarını, COVID-19 hastalığını geçirmiş olanların ise hastalığı geçirdiklerini gösteren resmi belgeyi (tanı alma ve izolasyonun sona erdiği tarihi de içerecek şekilde) ibraz etmeleri beklenmektedir. Her hâlde Sağlık Bakanlığı, Yükseköğretim Kurumu, Gençlik ve Spor Bakanlığı veya yetkili başka kamu kurumlarının yapacakları düzenlemeler saklıdır.

Yukarıda belirttiğimiz hususlara istinaden yurtlara sadece tam aşılı olan (2 doz aşısını yaptırmış ve üzerinden en az 14 gün geçmiş) öğrenciler kabul edilecektir.

Tam aşılı olmak için gereken süre yaklaşık 6 hafta olduğu için, yurtların açıldığı tarihte tam aşılı olma koşulunu sağlayabilmeniz için aşılama planınızı bugünden yapmanızı önemle hatırlatırız.  

Yurda kayıt için Covid-19 hastalığını geçirmiş olan öğrencilerin ise, hastalığın üzerinden 3 ay geçtikten sonra aşı olmaları gerekir. Yurda giriş tarihinde hastalığı geçirmiş ancak henüz aşı zamanı gelmemiş olan öğrencilerin, Yurda kayıt olabilmek için, vakti geldiğinde aşı randevusu alacağına ve aşılarını tamamlayacağına dair onay vermeleri gerekir.     

Covid-19 soru – cevap bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.

Koç Üniversitesi öğrencilerinin yüzde 60’ı Rumeli Feneri Kampusu ve Batı Kampusunda bulunan yurt binalarımızda kalıyor. Öğrencilerimizin yurtlarımızı tercih nedenleri arasında, yurt binalarımızın fakültelere olan yakınlığı, ders çalışma koşulları, sağladığı sosyal yaşam olanakları ve güvenliği gelmektedir. Bundan sonra eviniz olacak Koç Üniversitesi yurtlarında yaşam, öğrencilerimizin akademik ve sosyal hayatlarını desteklemeye yönelik olarak tasarlanmıştır.

Öğrencilerimizin yeni ‘evleri’ olan yurtlarımızda rahat ve keyifli şekilde yaşayabilmeleri için çalışıyoruz. O yüzden ‘yurtlarımıza hoş geldiniz’ demek yerine, ‘evinize hoş geldiniz’ diyoruz!

Yatak kapasitemiz

2021 – 2022 eğitim yılı Güz Dönemi itibariyle Koç Üniversitesi yurtları, Rumeli Feneri Kampüs içindeki yurt binalarında 1.390, Batı Kampüs yurt binalarında 1.033 kişilik olmak üzere toplam 2.423 yatak kapasitesine sahiptir. Rumeli Fener Kampüsü’nde yurt binalarında çoğunlukla ortak banyolu olarak bir, üç ve dört kişilik ve az sayıda banyolu olarak bir, üç ve dört kişilik; Batı Kampüs yurt binalarında ise ortak banyolu olarak bir, üç, dört ve beş kişilik oda tercihlerimiz bulunmaktadır.

Yurt olanaklarımız

Yurt binalarımızda merkezi ısıtma ve kesintisiz sıcak su imkânı mevcuttur. Rumeli Feneri Kampüs yurt binalarımızda mutfak ve çamaşırhaneler; Batı Kampüs yurt binalarımızda ise çamaşırhaneler ve ortak kullanım için üç büyük mutfak ve ara katlarda küçük mutfaklar öğrencilerimizin kullanımına sunulmaktadır.

Her odada kişiye özel tahsis edilen yatak ve yatak koruyucu ile birlikte elbise dolabı, komodin, çalışma masası, sandalye, kitaplık, mini buzdolabı ve masa lambası bulunmaktadır. Odalarda sınırsız internet, kablolu TV bağlantısı ve telefon vardır. Her binada ortak kullanıma açık bilgisayar odası ve yazıcı bulunmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz mutfaklarda bulunan televizyonlarda kablolu yayını da izleyebilmektedirler.

Odalarda, ortak kullanım alanları olan dinlenme salonları ile WC ve banyolarda, hijyen koşullarına uygun olarak düzenli temizlik hizmeti sunulmaktadır.

Yurt ve Konaklama Direktörlüğü; yurt binalarından ve öğrencilerden sorumlu 25 personelin yanı sıra sağlık personeli, güvenlik görevlileri ve teknik ekip ile 7/24 kesintisiz hizmet vermektedir.

Yurt başvurusu

Koç Üniversitesi yurtlarına, üniversitemizde kayıtlı olan lisans öğrencileri başvuru yapabilmektedir. Yurtlarda kalmak üzere başvuruda bulunan öğrencilerimiz için planlama ve yerleştirme Yurt ve Konaklama Direktörlüğü tarafından yapılır. Başvurular her yıl Yurt ve Konaklama Direktörlüğünce belirlenen tarihler arasında Kayıt Kabul Direktörlüğü tarafından gönderilen şifre ile üniversitemizin internet sayfası üzerinden gerçekleştirilir.

Başvurunuzun kabulü için Yurt ve Konaklama Direktörlüğünce aşağıda istenen belgeler belirtilen tarihlerde eksiksiz olarak teslim edilmelidir.

Yurt başvurusu için takip edilecek işlem sırası;

1.Yurtlara başvurunuzu yaparken http://dorms.ku.edu.tr/adresinden Öğrenci Yurdu Yönergesini dikkatle okumanızı ve işlemlerinizi buna göre yapmanızı öneririz.

2.Yurt ön kayıt bedeli ödemenizi gerçekleştirmenizin ardından KUSIS üzerinde yurt başvurusu yapmanız mümkün olacaktır. Yurt Başvuru Formunuz ön kayıt bedeli ödemenizi yaptıktan en geç iki gün sonra KUSIS üzerinde To Do List’inizde yer alacaktır. (Yurt bursu olan öğrenciler bu ödemeden muaftır.)

Kayıt Kabul Direktörlüğü’nden size gönderilen şifre ile kusis.ku.edu.tr adresinde “STUDENT CENTER > TO DO LIST” sekmesi altında bulunan ‘2021 – 2022 Academic Year Dorm Appl. Form’ formunu seçerek doldurunuz.

3.‘Kaydet’ seçeneğini tıkladıktan sonra formun çıktısını alarak imzalayınız, imzalı formu yurt girişiniz sırasında Yurt ve Konaklama Direktörlüğüne teslim ediniz.

4.KUSIS sistemi üzerinden gerçekleştireceğiniz yurt başvurunuz, 2021 – 2022 eğitim yılını kapsayacaktır. Tüm yeni girişli öğrencilerimize, adres kriterine göre yurt imkânı sağlanacaktır (ÖSYM’ye beyan edilen adreslerine göre).

5.Yurt başvurusu yapacak ücretli öğrenciler arasında sadece ÖSYM’ye beyan edilen adresleri değişmiş olanlardan;

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi,
  • Yerleşim yeri bilgisini içeren Nüfus Kayıt Örneği,
  • Ebeveynlere ait ilgili adresi içeren elektrik, su, doğalgaz, telefon faturalarından (Yurt Komisyonuna sunulmak üzere) herhangi ikisini iletmeleri istenmektedir.

6.Belirtilen belgeler en geç 09 Eylül 2021 Perşembe gününe kadar, https://trackit.ku.edu.tr/servicedesk/customer/portal/1011 linkinden “Adres Değişim Bildirimi” başlığından track-it açılarak iletilmelidir. Bu tarihten sonra yapılacak öğrenci başvuruları yedek listeden değerlendirilecektir. Posta, faks ve kargo ile iletilen belgeler değerlendirilmeye alınmayacaktır.

Mali konular

1.Yurt ön kayıt bedeli ve depozito ödemesi: Kayıt dönemi olan 06 – 10 Eylül 2021 tarihleri arasında, Yurt başvurusu yapacak yeni öğrenciler,  3.000 TL Yurt ön kayıt bedeli ile (Tam burslu olup yurt bursu hakkı olan öğrenciler bu ödemeden muaftır.), 400 TL depozito bedelini belirtilen tarihler arasında yatırırlar. (Anadolu Bursiyerleri hariç, tam burslu öğrenciler de bu depozito ödemesini yapmak zorundadır.) Yurt ön kayıt bedeli ödemenizi gerçekleştirmenizin ardından KUSIS üzerinde yurt başvurusu yapmanız mümkün olacaktır. Yurt Başvuru Formunuz ön kayıt bedeli ödemenizi yaptıktan en geç iki gün sonra KUSIS üzerinde To Do List’inizde yer alacaktır.

2.Oda yerleştirmelerinin açıklanması: 2021 Güz ve 2022 Bahar Dönemleri için yurt başvuru sonuçları 13 Eylül 2021 Pazartesi günü açıklanır.

3.Ön kayıt bedeli ve oda tipi ücret farkının tahsilatı: Yurt odaları açıklanan öğrenciler, 13 – 24 Eylül 2021 tarihleri arasında oda tiplerine göre 2021 Güz ve 2022 Bahar dönemleri için daha önce ödemiş oldukları 3.000 TL Yurt Ön Kayıt Bedeli üzerindeki ücret farkını öderler. Ücret farkının ödenmemesi durumunda oda girişleri sırasında ibraz edilmesi gereken 2021 Güz – 2022 Bahar Dönemleri Yurt Sözleşmesi KUSIS üzerinden alınamayacaktır. Bu nedenle yurt girişinizden en az iki gün önce yurt ücret farkı ödemenizi yapmış olmanız gerekmektedir. 2021 Güz – 2022 Bahar Dönemleri Yurt Sözleşmesini ibraz etmeyen öğrencilere oda giriş izni verilmez.

Taksitlendirme sistemi ile ilgili ayrıntılar aşağıda yer alan 9. maddede Ödeme Seçenekleri başlığı altında bulunmaktadır.

4.Taksitle ödeme: Yurt oda girişinin gerçekleştirilebilmesi için gerekli olan 2021 Güz – 2022 Bahar Dönemleri Yurt Sözleşmenizi KUSIS üzerinden alabilmeniz için taksit işlemlerinin yurt girişinizden en az iki gün önce tamamlanması ve Finans kuruluşlarından taksit onaylarının alınmış olması gerekmektedir.

5.Yurt odasını iptal etmek isteyen öğrenciler 13 – 14 Eylül 2021 tarihleri arasında KUSIS üzerinden STUDENT CENTER > TO DO LIST sekmelerini takip ederek, oda reddini yapabilirler. Atanan odasını reddeden öğrencilerin yurt hakları sona erer ve yurt ücretlerini kesintisiz olarak iade alırlar. Yurt oda ücret farkını ödememiş olmak, atanan odanın reddedildiği anlamını taşımaz. Oda ret işlemi mutlaka KUSIS üzerinde gerçekleştirilmelidir.

6.15 Eylül 2021 tarihi ve sonrasında yurt odasını iptal etmek isteyen öğrencilerden barınma hizmeti aldığı aylar ve içinde bulunulan ayın ücretinin tamamı ve kalan aylara ait barınma hizmeti ücretinin %30’u alınır. Bu öğrencilere depozitoları ile peşin ödeme yapılan hallerde bu maddeye göre hesaplanacak ücret mahsup edilerek geriye kalan tutar bir ay içerisinde iade edilir ve öğrencilerin hizmet sunum taahhütnamesi fesh edilir.

7.Yurt başvurusu yapan ve kendisine bir oda atanmayan öğrenciye, Yurt Ön Kayıt bedeli ve depozito bedeli geri ödenir.

8.2021 Güz dönemi sonunda çıkış yapacak öğrencilerimizin, 2021 Güz dönemi sonunda yayınlanacak duyurularda belirtilecek son çıkış tarihine kadar yurt çıkış işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

 

9.Ödeme Seçenekleri:

 

Peşin veya taksitli olarak iki ödeme planı bulunmaktadır. Taksitli ödemeler Yapı Kredi Bankası ve Koçfinans aracılığıyla yapılabilir.

9.1. Peşin Ödeme Seçeneği:

Yurt ücreti ve Depozito ödemelerinizi aşağıda bulunan anlaşmalı bankaların dilediğiniz ödeme kanallarından öğrencinin T.C. kimlik numarası ve öğrenci ID numarası ile yapabilirsiniz.

 

Anlaşmalı Bankalar İnternet Vezne     ATM
1-     Yapı ve Kredi

Var

Var

X

2-     Garanti

Var

Var

Var

3-     İş Bankası

Var

Var

Var

4-     Akbank

Var

Var

X

5-     TEB

Var

Var

Var

 

Yukarıda belirtildiği şekilde ödeme yapmayan öğrencilerimizin tahsilat bilgilerine ulaşılamayacak, yurt başvuru formları KUSIS üzerinde görülemeyecek ve yurt kayıt işlemleri sonuçlandırılamayacaktır.

Türkiye’de banka hesabı olmayan uluslararası öğrencilerimiz Yurt ücreti ve Depozito ödemelerini aşağıda bulunan banka hesap numaralarına, açıklama olarak Öğrenci ID numarası ve Öğrenci Ad – Soyad bilgilerini yazarak, yapabilirler. Ödemeleriniz ile ilgili bilgi için Mali İşler Direktörlüğü ile maliisler@ku.edu.tr adresi üzerinden iletişime geçebilirler.

TR310006701000000066030156 USD

TR740006701000000065288690 EUR

Yukarıda belirtildiği şekilde ödeme yapmayan öğrencilerimizin tahsilat bilgilerine ulaşılamayacak, KUSIS üzerinde yurt başvuru formları açılmayacak ve yurt kayıt işlemleri sonuçlandırılamayacaktır.

 

9.2. Taksitli Ödeme Seçeneği:

Taksitli ödemeler yalnızca aşağıda belirtilen finans kuruluşları aracılığıyla yapılabilmektedir.

Yapı ve Kredi Bankası: Yapı Kredi hızlı başvuru kanallarından (Yapı Kredi Mobil ” Ödemeler>Okul Ödemeleri>Taksitli Ödeme Sistemi”, Müşteri İletişim Merkezi “444 0 444”, şubeler, www.yapikredi.com.tr’de yer alan Taksitli Eğitim Sistemi sayfası ve “KOCUNIEGT” okul kodu ile SMS) başvuru yaparak, başvuru sonucunuzu birkaç dakika içinde öğrenebilirsiniz.

  • Başvuru onayı sonrası Taksitli Eğitim Sistemi talimat girişi için, Yapı Kredi Mobil ”Ödemeler > Okul Ödemeleri > Taksitli Ödeme Sistemi”, Müşteri İletişim Merkezi “444 0 444” ve şubelerimizi arayarak ya da ziyaret ederek işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Yapı Kredi Mobil ile işlem yapacak müşterilerimizin öğrenci numarası alanına öğrenci TCKN bilgisini yazması gerekmektedir.

Detaylı bilgi için http://dorms.ku.edu.tr/tr/announcements sayfamızda yer alan “Yapı Kredi Bankası Taksitli Eğitim Sistemi” dokümanını inceleyebilirsiniz.

Koç Finans: kukredi@kocfinans.com.tr e-posta adresine irtibat bilginizi iletebilir, 0216 556 03 03’den 3’ü tuşlayarak sesli yanıt sisteminde beklemeden Kredi Danışmanına bağlanabilir, 0549 814 07 00 cep telefonuna irtibat bilginizi sms atarak tarafınıza dönüş yapılmasını sağlayabilirsiniz.

 Taksitlendirmeye İlişkin Önemli Notlar:

  • Taksit ödemelerinin gerçekleşmesi için gerekli tutar karşılığının, ilgili ödeme gününde krediyi sağlayan finans kuruluşlarının belirteceği hesapta bulunması önem taşımaktadır. Finans kuruluşları tarafından belirtilen hesaba yatırılmayan bu tutarlara günlük faiz tahakkuk edebilecektir.
  • Taksitli ödeme seçeneğini tercih eden velilerimizin, işlemlerini Yapı Kredi Bankası veya Koçfinans kurumlarından sadece birisini tercih ederek yapmaları gerekmektedir. İki kurumdan da onay alınan durumlarda mükerrer ödeme oluşacaktır.
  • Bu kurumların iç değerlendirme süreçleri zaman alacağından ve taksitlendirme işleminizin oda ücreti ödeme dönemi olan 13 – 24 Eylül 2021 tarihleri arasında sonuçlanmış olması gerektiğinden, Yapı Kredi veya Koçfinans kurumlarından birisine en geç 17 Eylül 2021 tarihine kadar başvurulması önem arz etmektedir.

 

Yurt oda girişinin gerçekleştirilebilmesi için taksit işlemlerinin tamamlanması ve Finans kuruluşlarından taksit onaylarının alınmış olması gerekmektedir.

Yapı Kredi Bankası:

Ayşegül Bozar        0212 338 30 06     aysegul.bozar@yapikredi.com.tr

Fahriye Özer           0212 338 30 03    fahriye.ozer@yapikredi.com.tr

Gülten Öztürk          0212 338 30 02  gulten.ozturk@yapikredi.com.tr

Esra Yalçın Aksoy   0212 338 30 02   esra.aksoy2@yapikredi.com.tr

Gamze Aydın           0212 338 30 01    gamze.aydin2@yapikredi.com.tr

Evrim Aygül              0212 338 30 07  evrim.aygul@yapikredi.com.tr


Koçfinans Müşteri Hizmetleri Telefon Bilgileri:

Başvuru ve kredi kullanımı için Müşteri Hizmetleri Hattı olan 216 556 03 03 numaralı telefonu arayabilir veya kukredi@kocfinans.com.tr e posta adresine irtibat bilgilerinizi gönderebilirsiniz.

10.Başvurular sırasında Yurt ve Konaklama Direktörlüğü’ne iletilecek belgeler

10.1.Adli sicil ve arşiv kaydı belgesi (e-devlet üzerinden kurum tipi’nin resmi olarak seçilmesi gerekmektedir. Kurum tipi “resmi” olarak seçilmediğinde sadece Adli Sicil Kaydı görüntülenmektedir ve bu belge yeterli değildir. Adli Arşiv Kaydı bilgisinin de yer alması için “resmi” seçeneğinden işlem yapmanız gerekmektedir.)

10.2.E-nabız veya HES uygulaması üzerinden oluşturulmuş, COVID-19 aşısı yaptırdıklarını gösterir aşı kartı (Türkiye dışında farklı bir ülkede aşı yaptırmış öğrencilerimizin ise aşılarına dair resmi bir belge (aşı pasaportu gibi) yüklemeleri gerekmektedir).

10.3.COVID-19 hastalığını geçirmiş olanların ise E-nabız veya HES üzerinden oluşturulmuş hastalığı geçirdiklerini gösteren resmi belge (tanı alma ve izolasyonun sona erdiği tarihi de içerecek şekilde), (Türkiye dışında farklı bir ülkede hastalığı geçirmiş öğrencilerimizin ise hastalığı geçirdiklerine dair resmi bir belge yüklemeleri gerekmektedir).

NOT:

  • Yukarıda bahsi geçen 1 numaralı resmi belgenin aşağıdaki link üzerinden ‘Kayıt Adımları’ bölümünde bulunan ‘Kayıt Belgeleri’ formu içerisindeki “Yurt Belgeleri” bölümünden iletmeniz
  • Yukarıda bahsi geçen 2 ve 3 numaralı resmi belgelerin aşağıdaki link üzerinden ‘Kayıt Adımları’ bölümünde bulunan ‘Yurt Başvurusu Yapanlar İçin Covid 19 Aşı Formu’ alanından iletmeniz gerekmektedir.

https://registration.ku.edu.tr/

11.Yurtlara yerleşme sırasında Yurt ve Konaklama Direktörlüğünde yapılacak işlemler

11.1. Öğrencilerimiz yurt girişi öncesinde, ücret farkını ödedikten sonra KUSIS sistemi üzerinden alabilecekleri Yurt Sözleşmesini, Islak imzalı bir şekilde Yurt ve Konaklama Direktörlüğü ofisine teslim ederek giriş işlemlerini tamamlar ve kapı kartlarını alırlar.

11.2. Teslim aldığınız odanızda tespit ettiğiniz hasar vb. var ise aynı gün içinde Yurt ve Konaklama Direktörlüğüne bildirmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde odanızda var olduğunu belirttiğiniz hasarlardan Yurt ve Konaklama Direktörlüğü sorumlu olmayacaktır.

 

Eğitim ve yurt yaşamınızda, başarı ve mutluluklar dileriz.

 

GENEL SEKRETERLİK

YURT ve KONAKLAMA DİREKTÖRLÜĞÜ

Daha fazla bilgi için http://dorms.ku.edu.tr/  web sitemizi ziyaret edebilir, housing@ku.edu.tr  adresine e-posta gönderebilir ya da Rumeli Feneri Kampüsü için 0 212 338 33 77, Batı Kampus için 0 212 338 70 21 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.